یزدفردا :بیانیه هیأت داوران  و نتایج دومین جشنواره روابط عمومی های برتر  شرکت مخابرات ایران به شرح زیر اعلام گردید :

امروزه صنعت روابط عمومی به سبب نقش ارزنده ای که در ارتقای جایگاه سازمان در اذهان مخاطبان و افکار عمومی به عنوان بزرگترین سرمایه هر سازمان ، نهاد و شرکت ایفا می کند توانسته است در دنیای حرفه ای و پیشرفته به یکی از جذاب ترین حرفه ها تبدیل شود. این جذابیت هم در عرصــــــه حقوق و دستمزد کارکنان روابط عمومی و هم در میزان رضامندی شغلی و جایگاه حرفه ای آنان نمایان است. اما عملاً میان روابط عمومی حرفه ای و آرمانی و آنچه که در کشور ما می گذرد فاصله عمیقی است. این فاصله به سبب متغیرهای متعددی شکل گرفته است که شاید ماحصل و نتیجه آن در عدم توجه روابط عمومی حرفه ای به برنامه مداری و برنامه محوری است که چند دهه ای است جایگزین فنون محوری و یا به عبارتی روابط عمومی سنتی شده است. روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در همین راستا از سال گذشته و در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر پس از خصوصی سازی محور جایگزینی برنامه محوری به جای فنون محوری را مطرح از همه مدیران روابط عمومی خود در روز برپایی جشنواره سال گذشته خواست که در تغییر رویکرد به برنامه محوری اقدام کنند. هر چند که انتظار توجه حرفه ای برای شروع در سال نخست این حرکت تا حدودی قابل اغماض است اما متأسفانه بسیاری از واحدهای روابط عمومی به این موضوع توجه لازم را نشان نداده بودند. از مجموعه آثار رسیده به جشنواره امسال در 3 بخش معرفی سرویس های جدید ، پرداخت های غیر حضوری و ارتباطات درون سازمانی تعداد نسبتاً محدودی به این مقوله توجه نشان داده بودند و به چهار محور کار برنامه ای شامل شناخت مسئله یا مشکل ، طراحی استراتژی و برنامه ، انتخاب رسانه ها و پیام های مناسب و ارزیابی فعالیت ها توجـــــه متوازن و موزونی داشته اند. که ضرورت توجه جدی برای حرکت صحیح روابط عمومی ها از هم اکنون آشکار است.

در داوری جشنواره از 5 داور با تخصص های متفاوت برای ارزیابی آثار استفاده شده هر یک از داوران آثار را بررسی و نمره خود را مکتوب و در نهایت میانگین داوری های انجام شده بر روی آثار به عنوان نمره نهایی محاسبه شد که اولاً شائبه بی عدالتی به حداقل کاهش یابد و ثانیاً میزان خطای داوری به کمترین میزان خود کاهش یابد.

موضوع دیگر کــــه هیأت داوران در مجموعه آثار ارسالی آن را نیازمند توجه جدی می داند بی توجهی روابط عمومی های شرکت های مخابراتی به موضوع ارتباطات درون سازمانی است که به لحاظ تعداد آثار رسیده و سطح کیفی آثار ضرورت اولویت قرار دادن این حوزه را با توجه به وضعیت شرکت مخابرات ایران به عنوان شرکت در حال گذار با محوریت تغییرات و تحولات جدی ساختاری و مدیریتی را ضروری می سازد و سال جاری را سال ارتباطات درون سازمانی اعلام و از همه روابط عمومی ها می خواهد در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

آثار ارسال شده در بخش خلاقیت و نوآوری است که از نظر هیأت داوران علی رغــــم اقدامات انجام شده توسط استان هایی همچون بوشهر ، خراسان رضوی ، اصفهان و قم ضرورت تعریف فعالیت های خلاقانه و نوآورانه را برای جشنواره سال آینده قابل توجه می سازد و انتظار می رود که مدیران روابط عمومی استان ها و شرکت های زیر مجموعه در حوزه فعالیت های خلاقانه و نوآورانه عنایت بیشتری داشته باشند.

در پایان ضمن تقدیر از همه مدیران و کارشناسان روابط عمومی های مخابرات سراسر کشور به سبب تلاش در انجام فعالیت های ارتباطی انجام شده در سال 1390 از شرکت های مخابرات استان های سمنان ، همدان ، خراسان جنوبی که رشد کمی و کیفی مناسب تری نسبت به سال های گذشته داشته اند تقدیر و تشکر می شود.
 
هیأت داوران دومین جشنواره روابط عمومی های برتر شرکت مخابرات ایران

 
اسامی برندگان

1- بخش برنامه برتر ( معرفی سرویس های جدید )
گروه الف :
1- شرکت مخابرات استان اصفهان
2- شرکت مخابرات استان قم
3- شرکت مخابرات استان خراسان رضوی و یزد
گروه ب :
1- شرکت مخابرات استان همدان
2- شرکت مخابرات استان اردبیل
3- شرکت مخابرات استان هرمزگان

2- بخش برنامه برتر ( پرداخت غیر حضوری )
گروه الف :
1- شرکت ارتباطات سیار
2- شرکت مخابرات استان تهران
3- شرکت مخابرات استان فارس
گروه ب :
1- شرکت مخابرات استان بوشهر
2- شرکت مخابرات استان مرکزی
3- شرکت مخابرات استان قزوین

3- بخش کارشناس برتر
1- قاسم محمودیان
2- موسی الرضا شبرنگی
3- عباس ملازینلی
4- طاهره موذنی

4- خلاقیت و نوآوری
   شرکت مخابرات استان بوشهر

5- بخش مدیر ارتباط گستر
   مهندس زمانی مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا